Víkendový seminář zaměřený na improvizační prvky v uměleckém vzdělávání žáků v Klášteře v Teplé byl ojedinělou akci tohoto druhu. Naše škola využila finanční prostředky z projektu EU „Šablony III Jan Amos Komenský“ zaměřené na inovativní vzdělávání žáků v ZUŠ. Propojením oboru hudebního a výtvarného vznikla úžasná tvůrčí atmosféra, kterou dovedli lektoři všech segmentů naší základní umělecké školy včetně renomovaného cizího lektora – Víta Rokyty, k dokonalému celku s pozitivní odezvou u žáků, pedagogů i rodičů.
Seminář proběhl v úžasném historickém prostředí, však dokonale zmodernizovaném a restarovaném „Modrém sálu“ Hroznatovy akademie Kláštera v Teplé. Žáci hudebního oboru zažili kouzlo okamžiku improvizované hudební plochy včetně zapojení každého hráče. Žáci výtvarného oboru měli unikátní možnost, aby jejich dílo inspirovalo další „umělce“ v jiném druhu tvorby. Podle jejich obrazů vznikala další improvizovaná hudební díla a oni měli možnost vyjádřit se bezprostředně k hudebnímu zpracování jejich výtvarných prací.
Sobotní seminář Víta Rokyty – dokázal inspirovat žáky i pedagogy k vlastnímu zapojení do improvizované hudební struktury včetně praktických návodů, jak cítit rytmické propojení, jak se orientovat v modální struktuře skladby, jak začít improvizovat od jednotlivých základních prvků „hudebního jazyka“ s vlastním zpěvem až k následné transkribci do vlasního nástroje. Lektor semináře dokázal přizpůsobit svůj výklad, jak žákům v nižších ročnících hudebního oboru, tak i zkušenějším profesionálům. Výklad Mgr. Petra Pitry dokázal žákům vyvolat formou zvukových efektů různé pocity a vzbudit dětskou fantazii, Mgr. Galina Gvozdevskaia, Ph.D. seznámila žáky s principy Instrumentace K. Orffa a s asijskou pentatonickou hudební strukturou. Daniel Pitra DiS., spojil žáky pomocí rytmických modelů do společného rytmického (tempového) vnímání skladby, které je základem každé kolektivní hudební produkce.
Celá akce proběhla v naprostém pořádku, včetně koordinace s cateringem a pořadatelskou službou pracovnic Hroznatovy akademie. Zúčastnění rodiče žáků při komunitním setkání (druhý den) nešetřili chválou a uznáním.



